Índex
THE PROBLEMS OF PARADISE: KENYAN STUDENTS AS OUTSIDERS IN 1960S EAST GERMANY
Font: DW
Timothy Nicholson ([email protected])
Durant la dècada de 1960, els líders d'Alemanya Oriental van treballar per millorar les connexions existents entre Alemanya Oriental i Àfrica Oriental i promoure els interessos d'Alemanya Oriental a l'estranger, proporcionant així als africans orientals, específicament als kenyans, una alternativa als paradigmes imperials britànics d'autoritat i influència postimperial. Utilitzant cinc històries orals dels propis estudiants com un mitjà per contrarestar l'escassetat de documents i registres fragmentaris, aquest article destaca les experiències de cinc estudiants kenyans a l'escola, el treball i en les seves relacions amoroses per demostrar el racisme que van trobar. Malgrat les promeses d'igualtat i solidaritat, les experiències i trobades dels estudiants kenyans amb diverses formes de racisme i una falta de modernitat socialista van servir per agreujar les divisions entre els països de el Bloc de l'Est i l'Àfrica subsahariana, i demostrar les debilitats de qualsevol moviment de solidaritat per al desenvolupament entre el segon i el tercer món. (Article en anglès)
Durant la dècada de 1960, els líders d'Alemanya Oriental van treballar per millorar les connexions existents entre Alemanya Oriental i Àfrica Oriental i promoure els interessos d'Alemanya Oriental a l'estranger, proporcionant així als africans orientals, específicament als kenyans, una alternativa als paradigmes imperials britànics d'autoritat i influència postimperial. Utilitzant cinc històries orals dels propis estudiants com un mitjà per contrarestar l'escassetat de documents i registres fragmentaris, aquest article destaca les experiències de cinc estudiants kenyans a l'escola, el treball i en les seves relacions amoroses per demostrar el racisme que van trobar. Malgrat les promeses d'igualtat i solidaritat, les experiències i trobades dels estudiants kenyans amb diverses formes de racisme i una falta de modernitat socialista van servir per agreujar les divisions entre els països de el Bloc de l'Est i l'Àfrica subsahariana, i demostrar les debilitats de qualsevol moviment de solidaritat per al desenvolupament entre el segon i el tercer món. (Article en anglès)
WHEN TURNER MEETs PRESCOTT: A HISTORIOGRAPHICAL ANALYSIS OF THE UNTOLD CONNECTION BETWEEN THE NAPOLEONIC WAR IN SPAIN AND THE MEXICAN-AMERICAN WAR
Font: Wikipedia
Ben Swenson
Extractes d'aquest assaig historiogràfic acompanyaran la introducció de la primera tesi que vincula la Guerra de la Independència espanyola (1808-1814) i la Guerra mexicà-americana (1846-1848). Tot i la influència d'Espanya en el conflicte a Mèxic, hi ha pocs treballs que connectin les dues guerres. Aquest assaig demostra que, a causa de les perspectives canviants en els Estats Units, els acadèmics estan modificant l'enfocament geogràfic tradicional d'est a oest anglosaxó de Turneria a la història nord-americana per incloure una narrativa bidireccional de sud a nord que no només inclou literatura de Nova Espanya, Mèxic i les fronteres,si no també historiografia espanyola que abraça el romàntic segle XIX. (Article en anglès)
Extractes d'aquest assaig historiogràfic acompanyaran la introducció de la primera tesi que vincula la Guerra de la Independència espanyola (1808-1814) i la Guerra mexicà-americana (1846-1848). Tot i la influència d'Espanya en el conflicte a Mèxic, hi ha pocs treballs que connectin les dues guerres. Aquest assaig demostra que, a causa de les perspectives canviants en els Estats Units, els acadèmics estan modificant l'enfocament geogràfic tradicional d'est a oest anglosaxó de Turneria a la història nord-americana per incloure una narrativa bidireccional de sud a nord que no només inclou literatura de Nova Espanya, Mèxic i les fronteres,si no també historiografia espanyola que abraça el romàntic segle XIX. (Article en anglès)
CONSTRUCTING RACE AND REHEARSING IMPERIALISM: GERMAN ANTHROPOLOGIES OF THE PHILIPPINES, 1859 TO 1885
Font: Wikipedia
Nathaniel Parker Weston
Aquest article argumenta que l'antropologia creada a l'Alemanya pre-colonial va assajar i va reforçar l'imperialisme a mitjançant retrats de filipins colonitzats com racialment inferiors. Abans de la unificació de l'Alemanya Imperial l'any 1871, i fins a la seva adquisició de colònies d'ultramar el 1884, diversos antropòlegs alemanys van viatjar per diferents colònies a Àfrica, Àsia i les illes de Pacífic, acumulant artefactes, restes humanes i fotografies que van ser essencials per als seus estudis. Posteriorment van utilitzar aquestes fonts per reunir categories racials que afirmaven que els pobles colonitzats no tenien civilització. Aquest article examina l'exemple de l'antropologia alemanya de les Filipines sota el domini espanyol durant la segona meitat de segle XIX. Per tant, la participació alemanya en projectes colonials, en particular els que implicaven ideologies racials, va començar abans de l'imperi ultramarí alemany. (Article en anglès)
Aquest article argumenta que l'antropologia creada a l'Alemanya pre-colonial va assajar i va reforçar l'imperialisme a mitjançant retrats de filipins colonitzats com racialment inferiors. Abans de la unificació de l'Alemanya Imperial l'any 1871, i fins a la seva adquisició de colònies d'ultramar el 1884, diversos antropòlegs alemanys van viatjar per diferents colònies a Àfrica, Àsia i les illes de Pacífic, acumulant artefactes, restes humanes i fotografies que van ser essencials per als seus estudis. Posteriorment van utilitzar aquestes fonts per reunir categories racials que afirmaven que els pobles colonitzats no tenien civilització. Aquest article examina l'exemple de l'antropologia alemanya de les Filipines sota el domini espanyol durant la segona meitat de segle XIX. Per tant, la participació alemanya en projectes colonials, en particular els que implicaven ideologies racials, va començar abans de l'imperi ultramarí alemany. (Article en anglès)
A RESEARCH SCHEME FOR A WORLD HISTORY OF THE WORLD
Font: Wikipedia
J. B. Owens ([email protected]), Vitit Kantabutra
Aquest article proposa un marc d'investigació per a una 'història global de tot el món'. El mètode proporciona els mitjans per poder analitzar les xarxes, en una escala global si es vol, que connectaven llocs i persones en el context de diversos règims (legal, polític i institucional), els ambients culturals, i els esdeveniments disruptius a través de les xarxes de connexió socials. (Article en anglès)
Aquest article proposa un marc d'investigació per a una 'història global de tot el món'. El mètode proporciona els mitjans per poder analitzar les xarxes, en una escala global si es vol, que connectaven llocs i persones en el context de diversos règims (legal, polític i institucional), els ambients culturals, i els esdeveniments disruptius a través de les xarxes de connexió socials. (Article en anglès)
SLAVERY IN THE ATLANTIC
Louis Vanfraechem ([email protected])
Per obtenir una idea de las dinàmiques i efectes del comerç transatlàntic d'esclaus, hem observat el progrés de’l comerç des d'una perspectiva global i a llarg termini. Des d'aquest punt de vista hem pogut veure el fenomen complet sense caure en la fragmentació causada per regionalismes o nacionalismes. Per tant reconstruïm una visió general dels diferents tipus d'esclavitud per l'Atlàntic, incluint el desenvolupament, tractament, recepció i finalment, l'abolició del comerç d'esclaus. A més hem analitzat les diverses raons darrere d'el comerç transatlàntic d'esclaus per entendre les conseqüències sobre la cultura i l'economia global. (Article en anglès)
Per obtenir una idea de las dinàmiques i efectes del comerç transatlàntic d'esclaus, hem observat el progrés de’l comerç des d'una perspectiva global i a llarg termini. Des d'aquest punt de vista hem pogut veure el fenomen complet sense caure en la fragmentació causada per regionalismes o nacionalismes. Per tant reconstruïm una visió general dels diferents tipus d'esclavitud per l'Atlàntic, incluint el desenvolupament, tractament, recepció i finalment, l'abolició del comerç d'esclaus. A més hem analitzat les diverses raons darrere d'el comerç transatlàntic d'esclaus per entendre les conseqüències sobre la cultura i l'economia global. (Article en anglès)
”THIS CHILD OF NATURE” – REPRESENTATIONS OF NATIVE AMERICAN SPIRITS IN ENGLISH SÉANCES
Clarice Bland
Les sessions espiritistes a l'Anglaterra victoriana sovint introduien guies espirituals de diverses races, edats i personalitats. Un d'aquests esperits era el dels nadius americans, que era habitual en les sessions nord-americanes, però força inusual a Anglaterra. Aquest article, utilitzant la teoria del discurs colonial i la hibridació de Homi Bhabha, explica com els mèdiums van utilitzar els esperits nadius americans per ampliar estereotips sobre ells, produint una hibriditat que utilitzava tant les característiques del colonitzador com del colonitzat. La doctrina espiritista oficial sostenia que totes les races eren iguals, tot i que els espiritistes encara produïen un discurs eurocèntric al voltant de les persones que es veien més espirituals que d’altres. Els esperits nadius americans en les sessions angleses no van produir les mateixes ansietats que els seus homòlegs americans, cosa que va provocar que els esperits nadius americans adoptessin trets que els espiritualistes anglesos admiraven i temien. La forma més habitual de fusionar un esperit i la identitat del seu mèdium era mitjançant la hibridació vocal, que incloïa una barreja trencada de llenguatges i accents.
Les sessions espiritistes a l'Anglaterra victoriana sovint introduien guies espirituals de diverses races, edats i personalitats. Un d'aquests esperits era el dels nadius americans, que era habitual en les sessions nord-americanes, però força inusual a Anglaterra. Aquest article, utilitzant la teoria del discurs colonial i la hibridació de Homi Bhabha, explica com els mèdiums van utilitzar els esperits nadius americans per ampliar estereotips sobre ells, produint una hibriditat que utilitzava tant les característiques del colonitzador com del colonitzat. La doctrina espiritista oficial sostenia que totes les races eren iguals, tot i que els espiritistes encara produïen un discurs eurocèntric al voltant de les persones que es veien més espirituals que d’altres. Els esperits nadius americans en les sessions angleses no van produir les mateixes ansietats que els seus homòlegs americans, cosa que va provocar que els esperits nadius americans adoptessin trets que els espiritualistes anglesos admiraven i temien. La forma més habitual de fusionar un esperit i la identitat del seu mèdium era mitjançant la hibridació vocal, que incloïa una barreja trencada de llenguatges i accents.
ressenyes
Sweet, James H., Recreating Africa: Culture, Kingship, and Religion, in the African-Portugese World, 1441-1770 (University of North Carolina Press, 2003) ressenyat per Dmitri Hurlbut.
Pich Mitjana, Josep; David Martínez Fiol, La Revolución de julio de 1909. Un intento fallido de regenerar España (Comares, 2019) ressenyat per Víctor López Mirabet.
Mascarell, Purificació (ed.), Memòria de la destrucció. La crema de Xàtiva i altres urbicidis, (Institució Alfons el Magnànim, 2019) ressenyat per Gerard Pamplona.
Pich Mitjana, Josep; David Martínez Fiol, La Revolución de julio de 1909. Un intento fallido de regenerar España (Comares, 2019) ressenyat per Víctor López Mirabet.
Mascarell, Purificació (ed.), Memòria de la destrucció. La crema de Xàtiva i altres urbicidis, (Institució Alfons el Magnànim, 2019) ressenyat per Gerard Pamplona.