moscou a la urss de khrusxov
Cartell de la sessió
23 de novembre de 2011
I Step through Moscow
Georgi Daneliya
(1963)
El retrat bucòlic del Moscou dels anys seixanta ha convertit aquest film de Georgi Daneliya en una de les més populars pel·lícules soviètiques. La pel·lícula reflexa l'optimisme prevalent a la Unió Soviètica després de la mort d'Stalin. Tamara Djermanovic, directora del Seminari d'Estudis Eslaus de la Universitat Pompeu Fabra, es va fer càrrec de la sessió. La professora parlà del contrast entre el Moscou representat al film, tranquil i humà, amb el Moscou agressiu i gegant de la realitat. Durant el debat amb els assistents es va discutir la fi de l'estalinisme, el simbolisme del metro de Moscou i la carrera espacial.
I Step through Moscow
Georgi Daneliya
(1963)
El retrat bucòlic del Moscou dels anys seixanta ha convertit aquest film de Georgi Daneliya en una de les més populars pel·lícules soviètiques. La pel·lícula reflexa l'optimisme prevalent a la Unió Soviètica després de la mort d'Stalin. Tamara Djermanovic, directora del Seminari d'Estudis Eslaus de la Universitat Pompeu Fabra, es va fer càrrec de la sessió. La professora parlà del contrast entre el Moscou representat al film, tranquil i humà, amb el Moscou agressiu i gegant de la realitat. Durant el debat amb els assistents es va discutir la fi de l'estalinisme, el simbolisme del metro de Moscou i la carrera espacial.
|
|
la reconstrucció d'europa després de la segona guerra mundial
Cartell de la sessió
13 de desembre de 2011
The Third Man
Carol Reed
(1949)
The Third Man va ser una de les primeres pel·lícules filmades a Viena despés de la fi de la Segona Guerra Mundial. Va estar realitzada per un grup multinacional i alguns aspectes de la trama reflecteixen la situació de preocupació al començament de la Guerra Freda. El professor Josep Fontana, catedràtic emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, va dirigir una sessió de debat que amplià la qüestió de la reconstrucció d'Europa. El professor Fontana assenyalà el caràcter de ficció de The Third Man i de la novel·la en la qual es basa, posant èmfasi en la desesperada situació d'escassetat que es vivia a l'Europa de postguerra i el profit que en van treure diverses entitats.
The Third Man
Carol Reed
(1949)
The Third Man va ser una de les primeres pel·lícules filmades a Viena despés de la fi de la Segona Guerra Mundial. Va estar realitzada per un grup multinacional i alguns aspectes de la trama reflecteixen la situació de preocupació al començament de la Guerra Freda. El professor Josep Fontana, catedràtic emèrit de la Universitat Pompeu Fabra, va dirigir una sessió de debat que amplià la qüestió de la reconstrucció d'Europa. El professor Fontana assenyalà el caràcter de ficció de The Third Man i de la novel·la en la qual es basa, posant èmfasi en la desesperada situació d'escassetat que es vivia a l'Europa de postguerra i el profit que en van treure diverses entitats.
|
|
la relació de hong kong amb la república popular de la xina
Cartell de la sessió
29 de febrer 2012
In the Mood for Love
Wong Kar-wai
(2000)
Fa yeung nin wa (In the Mood for Love) és una de les pel·lícules més conegudes del director Wong Kar-wai. Hem aprofitat aquesta història d'amor per parlar dels problemes urbanístics que es van viure al Hong Kong dels anys seixanta. El ponent d'aquesta sessió va ser Manel Ollé, coordinador del Màster en Estudis Xinesos de la Universitat Pompeu Fabra. A la sessió es va parlar sobre la complicada condició en la qual es trobà Hong Kong al llarg del segle XX com a colònia britànica i avui en dia com a part de la República Popular de la Xina sota el marc "un país dos sistemes". La sobrepoblació, la migració i la crisi d'identitat són temes presents a la filmografia de Wong Kar-wai. In the Mood for Love és un film que reflecteix aquestes temàtiques, que el professor Ollé va assenyalar i debatre amb els assistents.
In the Mood for Love
Wong Kar-wai
(2000)
Fa yeung nin wa (In the Mood for Love) és una de les pel·lícules més conegudes del director Wong Kar-wai. Hem aprofitat aquesta història d'amor per parlar dels problemes urbanístics que es van viure al Hong Kong dels anys seixanta. El ponent d'aquesta sessió va ser Manel Ollé, coordinador del Màster en Estudis Xinesos de la Universitat Pompeu Fabra. A la sessió es va parlar sobre la complicada condició en la qual es trobà Hong Kong al llarg del segle XX com a colònia britànica i avui en dia com a part de la República Popular de la Xina sota el marc "un país dos sistemes". La sobrepoblació, la migració i la crisi d'identitat són temes presents a la filmografia de Wong Kar-wai. In the Mood for Love és un film que reflecteix aquestes temàtiques, que el professor Ollé va assenyalar i debatre amb els assistents.
Narcotràfic i consum de drogues
28 de març de 2012
Candy
Neil Armfield
(2006)
Melbourne. Illegal drug trade and drug consumption, with Professor Enric Ucelay-Da Cal.
Candy
Neil Armfield
(2006)
Melbourne. Illegal drug trade and drug consumption, with Professor Enric Ucelay-Da Cal.
La revolució islàmica de l'Iran
24 d'abril de 2012
Persepolis
Vincent Paronnaud i Marjane Satrapi
(2007)
Teheran. La revolució islàmica de l'Iran, amb l'escriptora Ana Briongos.
Persepolis
Vincent Paronnaud i Marjane Satrapi
(2007)
Teheran. La revolució islàmica de l'Iran, amb l'escriptora Ana Briongos.
El desenvolupament urbà a Amèrica Llatina
22 de maig de 2012
Cidade de Deus
Fernando Meirelles i Kátia Lund
(2002)
Rio de Janeiro, amb el sociòleg Alcimar Silva de Queiroz.
Cidade de Deus
Fernando Meirelles i Kátia Lund
(2002)
Rio de Janeiro, amb el sociòleg Alcimar Silva de Queiroz.